Szerző: Bánffi Tibor HONA SUPER CUB front Enrico Piaggio nem szerette a motorokat. Úgy tartotta, hogy kényelmetlenek, nehézkes a kerékcsere, esőben az utas ruhája bekoszolódik. Ennek tudatában megbízta Renzo Spolti és Vittorio Casini mérnököket, egy kulturált, „kétkerekű autó” tervezésével, amikor az olasz életszínvonal a háború után mélyponton volt. 1946-ban a kétütemű, 98 cm3-es robogót a milánói vásáron mutatták be. Az üzlet döcögősen indult, de lendületet adott a részletfizetés. 1947-ben mintegy 2500, 1948-ban több mint 10 000-et, 1949-ben 20 000-et, 1950-ben pedig 60 000 Vespát sikerült értékesíteni. Napjainkra az etalonná vált a robogóból mintegy 20 milliót gyártottak. VESPA 98 1948 A Honda motorok gyártásának története 1947-ben a Honda A típussal kezdődött. Nem volt más, mint a hadseregnek gyártott generátorok motorjának biciklire való ültetése. A puritán szerkezet 50 köbcentis, 0.5 lóerős, kétütemű motorja szíjhajtással forgatta a hátsó kereket, ami leesett fordulatnál megla...
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor