A sárbogárdi mérnökség 55 éves ZIL hómarója Amikor az előrejelzések alapján fagy, havazás vagy ónos eső várható, a cég megkezdi a megelőző szórásokat. Ezek célja, hogy a friss hó vagy a fagy ne tapadjon meg a burkolaton. A síkosságmentesítő anyagok hatását a forgalom gyorsítja, minél több jármű halad át egy adott úton, annál intenzívebb az olvasztó hatás. Az ónos eső a legösszetettebb téli csapadéktípus, akkor lehet a leghatékonyabban elvégezni a beavatkozásokat, amikor az esőzés megszűnik, és a kijuttatott anyag megfelelően megtapadhat a burkolaton – írták a közleményben. A hóeltakarítást a munkagépek 3-5 centiméternyi friss hó esetén kezdik meg, ez alatt az olvasztó anyagok segítenek megelőzni a hó letapadását. Folyamatos havazás idején, szükség esetén, ugyanarra az útra többször visszatérnek. Hófúváskor a szél újra ráhordhatja a havat a megtisztított útra, ezért a téli szezon előtt célzottan helyezik ki a hófogó rácsokat és hálókat a veszélyeztetett útszakaszokra. Ahol a környeze...
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor