Súlyos döntés: Zürich, Cardiff és Párizs a járműtömeg alapján szabja meg a parkolási díjakat

A városi parkolás új korszakába lépünk: nem mindegy, mennyit nyom az autó a mérlegen. Zürich, Cardiff és Párizs úttörő lépést tett a súlyalapú parkolási díjak bevezetésével, ami nemcsak a környezetvédelmet, hanem a városi közlekedés biztonságát és élhetőségét is új alapokra helyezi. A nagyobb, nehezebb járművek mostantól nemcsak több helyet foglalnak – hanem többet is fizetnek. A városi közlekedéspolitika évtizedekig főként a kibocsátások és a forgalomszabályozás mentén szerveződött. Most azonban egy új tényező került a figyelem középpontjába: az autók tömege. Egyre több európai város ismeri fel, hogy a nehéz járművek nemcsak több energiát igényelnek és nagyobb kárt okoznak az utakban, hanem növelik a gyalogosokra és kerékpárosokra leselkedő kockázatokat is. Zürichben, Cardiffban és Párizsban ez már nemcsak vita tárgya, hanem rendeletbe foglalt valóság. A parkolás igazságossága már idehaza is sok vitát váltott ki – az Autószektor korábban is felvetette, vajon jár-e ingyen egy hely a...

Súlyos döntés: Zürich, Cardiff és Párizs a járműtömeg alapján szabja meg a parkolási díjakat

Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor

Ha nem irányítanánk át automatikusan, kattints ide!