Veszélyben az Audi zászlóshajója

Az Audi jól ismert, tekintélyt parancsoló zászlóshajója erősen alulmúlt önmagát 2024-ben. Az A8-as modell eladásai 26,3 százalékkal csökkentek a megelőző évhez képest, mivel mindössze csak 14 955 darab kelt el belőle világszerte. Persze ez teljesen érthető, tekintve, hogy a jelenlegi negyedik generáció már 2017 óta él, bár három éve kapott egy ráncfelvarrást, de a kor meglátszik rajta. Illetve emellé jön az is, hogy a nagy, családi szedánok iránti kereslet erősen megcsappant az SUV-k egyre komolyabb térnyerésével. Sem a ráncfelvarrás, sem a Kínában bemutatott extra hosszú verzió nem volt elég ahhoz, hogy visszatérjen a modell régi dicsfénye. Olyannyira, hogy maga a gyártó sem biztos az A8-as jövőjében. Az Audi egyik szóvivője úgy nyilatkozott az Automobilwochének, hogy továbbra is „keresik a lehetséges utód platformját”. Még egy facelift nem játszhat, mivel az A8-asnak mindenképp szüksége lenne egy új platformra az egyre szigorodó EU-s előírások miatt. Az elektromos modellek visszae...

Veszélyben az Audi zászlóshajója

Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor

Ha nem irányítanánk át automatikusan, kattints ide!