Iparágai szakértők szerint újabb ellátási válság veszélyezteti Németország gépiparát, azon belül is autóiparát. A gondokat a koronavírus-járvánnyal ellentétben nem globális termelési sokkok, hanem a kínai kormány exportkorlátozásai idézik elő, a Handelsblatt legfrissebb mélyelemzése azonban inkább a német gazdaság elmúlt évtizedes stratégiáját hibáztatja a kialakult helyzetért. A gondok forrása a Kínával szemben fennálló nagy mértékű beszállítói függőség, amely kiszolgáltatottá teszi az iparágat a geopolitikai és kereskedelempolitikai konfliktusoknak. Iparági elemzők szerint bár a függőség középtávon csökkenthető (és vannak is erre utaló jelek), az európai autógyártás rövid távon teljesen ki van téve a nyersanyagellátási sokkoknak. Ez pedig nemcsak Németország, de hazánk számára is kifejezetten rossz hír, legfontosabb külkereskedelmi partnerünk válsága (és külkeresletének visszaesése) ugyanis a hazai növekedést is tartósan fékezheti.
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Portfolio