Farmotoros Daciától a hibrid topmodellig

Az általános autóhiány enyhítésére mindennel megpróbálkoztak az egykori szocialista országokban. Nem volt másképp ez Romániában sem, különösen Nicolae Ceausescu pártfőtitkár idején gyorsult fel az ágazat termelése, ám előbb bővíteni kellett a járműipart és megfelelő partnert találni, mert a hazai kísérletek általában kudarcba fulladtak, egy új típus fejlesztése és a gyártásához szükséges szerszámok elkészítése idő és pénzigényes feladat. A Román Kommunista Párt gazdasági bizottságának illetékesei 1965-ben kihirdették a célfeladatot: készüljön elérhető árú autó! A feltételek között szerepelt, hogy a családoknak alkalmas, tágas és nagy csomagterű modellt alacsony fogyasztású 1000-1300 köbcentis motor hajtsa és készüljön belőle évi 50 ezer. A kommunista országok közül elsőként a román légitársaság 1960-as években vásárolt amerikai Boeing repülőgépeket, a nagy üzlet reményében a járműgyártó pályázatra is több cég jelentkezett. A britek az Austin Minit, a franciák a Peugeot 204-est és a ...

Farmotoros Daciától a hibrid topmodellig

Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor

Ha nem irányítanánk át automatikusan, kattints ide!