Versenyautót épített első elektromos típusából a Toyota

Versenyautó az, ami zajos és büdös – nyugtatta meg fél évvel ezelőtt a nagy teljesítményű benzinmotorok jövője miatt aggódó nagyközönséget Tojoda Akio, a Toyota igazgató tanácsának elnöke, aki az operatív vezetői feladatkör átadását követően is meghatározó szellemi vezetője és tanácsadója maradt az autógyártónak. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne egy villanyautó is ütőképes a versenypályán – és pontosan ezt a lehetőséget térképezi fel az észak-amerikai tuningkiállításon, a SEMA-n bemutatott Toyota bZ Time Attack tanulmány. Az alapot az a bZ crossover adja, amelyet Európában bZ4X néven forgalmaz a Toyota. Ennek két villanymotoros, összkerékhajtású változata eredetileg 218 lóerős (160 kW) volt, a 2025-ös modellfrissítést követően a csúcsteljesítmény 343 lóerőre (252 kW) nőtt. Ezt fejlesztették tovább a Toyota észak-amerikai specialistái: a két villanymotor együtt több mint 300 kilowattot, azaz több mint 408 lóerőt képes leadni, köszönhetően az újraírt vezérlésnek. A 20 száza...

Versenyautót épített első elektromos típusából a Toyota

Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor

Ha nem irányítanánk át automatikusan, kattints ide!