Az, hogy a stúdiók a játékainkból befolyt összeg 70%-át hazaviszik, tévhit — és nem az adók miatt. A Steam visszatérítési rendszere gyors, gördülékeny… és a fejlesztőknek néha komoly fejtörést okoz. Hajlamosak vagyunk készpénznek venni, hogyan keresnek a stúdiók a játékeladásokon. Eltekintve a first-party kivételektől vagy egyedi megállapodásoktól, fejben levonunk 30%-ot az áruházaknak és a terjesztésnek, felszorozzuk az eladott példányszámmal, és már meg is van a végösszeg. Az adózás kérésén túl — ami fejlesztő-országtól függően eltér — több tényező is árnyalja ezt a képletet. Az egyik legkézenfekvőbb: a visszatérítések. A Steam úttörő volt: 2015 júniusában vezette be a refund rendszert; évekkel később a PlayStation, az Xbox és más PC-s boltok (Epic Store, GOG) is csatlakoztak. A feltételek ismertek: 14 napon belüli vásárlás és 2 óránál… Olvasd tovább... Visszatérítés-lavina: ezért kapnak kevesebbet a stúdiók, mint hinnéd
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → theGeek