Az Interbrand évente publikált Best Global Brands rangsora a világ legértékesebb márkáit listázza globális márkaértékelési módszertanon alapuló mérőszámok alapján. A rangsorolás három fő dimenziót vesz figyelembe. Fontos az adott márka pénzügyi jövőképe, azaz, hogy várhatóan mennyit tud hozni a márka hosszú távon a vállalata számára. Nagy súllyal esik a latba a márka szerepe is. Ez azt jelenti, hogy mennyiben képes befolyásolni a fogyasztói választást. Az új autók piacán ezt leegyszerűsítve így képzeljük el: adott két autó, amelynek ára, mérete és felszereltsége is szinte azonos – a logika tehát azt diktálja, hogy száz vásárlóból ötven az egyiket, ötven pedig a másikat választja. Itt jön be a képbe a márka szerepe: ha ugyanis a példában szereplő egyik autó Toyota, akkor biztosra vehetjük, hogy ötvennél többen fogják ezt választani. Ez a lista azért is nagy jelentőségű, mert nem pusztán presztízsrangsor. Hiszen a márkaérték valódi üzleti eszköz, amely hatással van befektetésekre (pél...
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor