Szádalmási vonatbaleset: emberi mulasztás vagy a vasút rossz állapota áll a háttérben?

Szádalmási vonatbaleset: emberi mulasztás vagy a vasút rossz állapota áll a háttérben? Balaskó Réka 2025. 10. 14., k - 20:11 Szakértők szerint az ilyen baleseteket a korszerű ETCS biztonsági rendszer könnyedén megakadályozhatta volna. A Rozsnyó melletti vonatbaleset ismét rávilágított arra, milyen állapotban is vannak a szlovákiai vasutak. A szakértők véleménye szerint egy ETCS rendszer megakadályozhatta volna a balesetet, ugyanis képes kommunikálni a vonat és a vasúti infrastruktúra között, és veszély esetén automatikusan lassít vagy megállítja a szerelvényt – közölte a Markíza tvnoviny.sk portálja. Szlovákiában azonban az ETCS csak korlátozottan működik: mindössze mintegy 200 kilométernyi fővonalon, elsősorban a Pozsony–Zsolna szakaszon található meg. Ez a teljes hálózat alig több mint egynegyedét fedi le. Összehasonlításképpen, Csehországban több mint 2 ezer kilométer vasútvonalat látnak el ezzel a rendszerrel, és ott már kizárólag ETCS-üzemű fővonalakat is találni. A cseh szakér...

Szádalmási vonatbaleset: emberi mulasztás vagy a vasút rossz állapota áll a háttérben?

Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Új Szó

Ha nem irányítanánk át automatikusan, kattints ide!