Miért ennyire drága a nitrogén-oxid szenzor? 2. rész - Autoszektor



A nitrogén-oxid szenzorok működésével kapcsolatos cikkünk első részében eljutottunk a felépítéstől a működési ciklus első részéig. Most jöjjön a befejezés és az kérdésre adott válaszunk is. A harmadik szoba A szenzor utolsó állomására a gáz már tiszta oxigéntartalom nélkül érkezik. De van benne minden más, szén-dioxidtól a vízgőzön át a tiszta nitrogénig. Minkezek ezek közül minket most a NOx-ok érdekelnek. Az elektrokémia (kicsit nagyobb feszültségen, mint az előző cellában) tovább működik és a nitrogén-oxidok az elektronok hatására redukálónak, a folyamatban újra tiszta oxigén és ionja jelenik meg, és ezt újra szivattyúzzuk. Mivel az itt megjelenő oxigén már mind nitrogén-oxidokból származik, az itt jellemző áramerősségből már a NOx mennyiségét lehet kiszámolni. Akkor küldjük is el az adatokat a vezérlőegységnek Ácsi! Pár száz millivoltról, és mikroamperes nagyságrendű áramerősségekről beszélünk. Ha a kipufogóból ezeket a jeleket több méternyi kábelen vezetnénk az általában a moto...

Miért ennyire drága a nitrogén-oxid szenzor? 2. rész - Autoszektor

Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor

Ha nem irányítanánk át automatikusan, kattints ide!