Japán hosszú éveken át teljesen odavolt egy nyugati szerepjátékért, ami mindent megváltoztatott. Az ország videojáték-ipara annyira beleszeretett a Wizardry dungeon crawlerbe, hogy évekig sorra gyártotta a klónokat. A Wizardry igazi tömegjelenség lett a japánok körében, amikor megérkezett az Egyesült Államokból. Hironobu Sakaguchi, a Final Fantasy sorozat legendás alkotója egyszer azt mondta: „Teljesen rá voltam kattanva a Wizardryhoz hasonló játékokra az Apple II-korszakban, és nem tagadhatom a hatásukat.” Érdekesség, hogy a Dragon Quest atyja, Yuji Horii szinte ugyanilyen szavakkal beszélt erről – elárulta, hogy a Wizardry alapján alkotta meg a Square Enix legendás sorozatának kabalafiguráját, a slimet. Ez elsőre véletlennek tűnhet, de valójában nem az. A Wizardry (1981) egy egész japán generáció számára mérföldkő volt; ezért is van, hogy a kedvenc címeink valójában az Ultima… Olvasd tovább... Egy amerikai játék, amire Japán évekig rá volt kattanva: a Wizardry és a JRPG-k születése
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → theGeek