A tisztán elektromos járművek egyik fő előnye a belső égésű motorral szerelt járműveknél kedvezőbb helykihasználás. Ezt annak köszönhetik, hogy a tervezőknek eleve nem kell azokkal a szerkezeti elemekkel számolniuk – elsősorban motor, sebességváltó, valamint a padlólemezt merevítő hosszanti alagút –, amelyek egy benzin- vagy dízelmotoros autóban (így a hibridekben is) szükségszerűen helyet foglalnak el az utasoktól. Ha eljön az ideje, és az autóipar teljes egészében átáll az elektromos hajtású járművekre, mindannyian élvezhetjük ezeknek a konstrukcióknak az ergonómiai előnyeit. Addig azonban, amíg az autógyártók vegyesen kínálnak elektromos, belső égésű és hibrid járműveket, két lehetőségük van: vagy a legtöbb méretosztályban két modellt fejlesztenek párhuzamosan – egyet tisztán villanymotorra, egyet részben vagy teljesen belső égésű hajtásláncra –, vagy kifejlesztenek egy olyan platformot, amely optimális középutat testesít meg a két lehetőség között. A Toyota és a Lexus európai al...
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor