Miért estek vissza a német gyártók Kínában, és van-e visszaút?



„Az autóipar sosem könnyű – de azt hiszem, 32 éves iparági pályafutásom alatt soha nem volt ennél nagyobb mértékű bonyolultság” – mondta Ola Källenius, a Mercedes vezérigazgatója a Sanghaji Autószalonon. Újra ragyog Kínában a Mercedes csillag? Fotó: Daimler Az elektromos autókra való drága átállás mellett az Egyesült Államok és a világ többi része közötti kereskedelmi konfliktus is megnehezíti az iparág életét. A kínai autópiacon – amely több mint egy évtizede a Volkswagen, a Mercedes-Benz és a BMW „tőketehene” – a német autógyártókat tovább szorítja a hazai verseny. A németek akár 42 százalékkal is kevesebbet adnak el Az első negyedévben a kínai autóeladások összesen 12,5 százalékkal nőttek. A két legnagyobb kínai gyártó, a BYD és a Geely növekedést könyvelhetett el. A német gyártók ezzel szemben jelentős visszaesésről számoltak be az év elején: a VW-csoport hét százalékkal kevesebb járművet adott el. Ezek közül a sportkocsi-leányvállalat, a Porsche szenvedte el a legnagyobb vissza...

Miért estek vissza a német gyártók Kínában, és van-e visszaút?

Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor

Ha nem irányítanánk át automatikusan, kattints ide!