Fotó: TU Graz Az ötlet egyszerű: Ha a vezetők látják, hogy egy másik jármű fékez – nemcsak hátulról, hanem elölről is –, gyorsabban tudnak reagálni. Pontosan ez a probléma sok balesetben: Nem veszi észre, hogy a másik jármű lassít, amíg túl késő nem lesz. „Ez a vizuális jelzés jelentősen csökkentheti a többi közlekedő reakcióidejét. Ez csökkenti a féktávolságot és végső soron a baleset valószínűségét” – mondja Ernst Tomasch a Grazi Műszaki Egyetemről. Mert: Akik gyorsabban reagálnak, azok hamarabb megállnak. Az egészet nem valós forgalomban tesztelték, hanem balesetrekonstrukciók és szimulációk okos keverékével. A kutatók 200 valós balesetet vizsgáltak osztrák kereszteződésekben. Az eredmény: Az esetek negyedében a baleset lassabban következett volna be, vagy akár elkerülhető lett volna bekapcsolt első féklámpával. Valódi biztonsági plusz! Van egy bökkenő - írja az osztrák lap: Az első féklámpa csak akkor hatékony, ha ténylegesen látható. A vizsgált esetek körülbelül egyharmadában e...
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor