A JPN Taxi 2017-ben gördült először az utakra, és meg sem próbálta leplezni, hogy a londoni taxik ihlette csúcsminőségű célszerszám. A Toyota úgy döntött, hogy a kerekekre szerelt magas tetejű dobozt kizárólag a praktikum és a gazdaságosság szempontjai szerint alakítja ki. S hogy mennyire komolyan vették az egész projektet, azt mi sem jelzi jobban, hogy a JPN Taxi főmérnöke az a Kayukawa úr lett, aki négy évtizede dolgozik a cégnél, és olyan „jelentéktelen” modellek tervezésében vállalt főszerepet, mint a Lexust útjára indító első LS széria vagy a Toyota Prius. Ő gyűjtötte tehát maga köré a „Riksa csapatot”, és megalkották a tökéletes taxit. Tapasztalatgyűjtéssel láttak neki a munkának: rengeteget taxiztak, hogy lássák, milyen a sofőr munkája. Turisták, kisgyerekes családok és idős emberek ezreit kérdezték meg benyomásaikról, ötleteikről a taxikkal kapcsolatban. Mindezek szintézise nyomán jött létre a Toyota JPN Taxi 2017-ben, s nyolc évvel később már a tokiói taxik nagyjából harmad...
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor