Három éve van piacon az Aygo X, és 287 ezer darabot értékesített belőle a Toyota. Az A-szegmensbe tartozó mini-crossover eddig kizárólag az egyliteres, 73 lóerős, 93 Nm nyomatékú szívó benzinmotorral volt választható, ez kézi váltóval párosítva 14,9 másodperc alatt gyorsította fel 0-100 km/h-ra és 158 km/h-s végsebességet biztosított számára minimum 4,7 literes átlagfogyasztás és 107 g/km-es szén-dioxid kibocsátás (WLTP) mellett. Ezt a motort most a Yarisból és a Yaris Cross-ból ismert 1,5 literes, szintén háromhengeres, de már öntöltő hibrid hajtásra cserélte a Toyota. A 116 lóerő rendszerteljesítményű, 141 Nm rendszernyomatékú új hajtáslánc 61 százalékkal erősebb és 52 százalékkal nyomatékosabb a réginél, így nem csoda, hogy jóval dinamikusabb tőle a miniautó: a százas sprintidő 10 másodperc alá, a végsebesség 170 km/h fölé nőtt. Ráadásul az új öntöltő hibrid hajtással az Aygo X átlagfogyasztása mindössze 3,7 literre, szén-dioxid kibocsátása 86 g/km-re csökkent – ezek ma a legalac...
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor