2025. év május 11. napja számomra izgalommal, de „szomorkásan” indult, mert a napsugarak nem tudták, vagy nem akarták elhagyni félhős paplanukat. A kiindulási pont adott, a célállomás Budapest, irány a Magyar Nemzeti Múzeum kertje. Mire megérkeztem már napsütés fogadott. A múzeumkertben 200.000. számmal ellátott, nagyon szépen felújított buszt pillantok meg. Meghallgathatom a busz szívmelengető duruzsoló hangját. Egy transzparensen meglátom a Közlekedési Kultúra Napja szlogenjét: „legyünk társak a közlekedésben, a közlekedésért, úton, vízen, sínen, levegőben” Felszállok az Ikarus 280-as csuklós autóbuszra, amelyből az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár 1973. évtől több mint 60.000-et gyártott. Szinte hihetetlennek tűnik, hogy egykor a világ csuklós buszainak kétharmada ez a típus volt. Az Ikarus 200-as járműcsalád sikerét az esztétikai megjelenésén túl a modul rendszernek köszönheti, mely alkalmazkodva a megrendelő igényéhez több min 50 változatban készült és akár néhány példányban is...
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor