Kartonautó után az igazi megbukott



A bebukott elektromos cégek listája még úgy is hosszú, ha kihagyjuk a becsődölt kisebb, nagyobb kínai márkákat. Sorra buknak meg globális konszernek és kisebb műhelyek EV autós próbálkozásai, az amerikai Bollinger eddig bírta, alapításának hetedik évében ment csődbe. A New York állambeli Hobartban alapított és Oak Parkban bejegyzett Bollinger Motors amerikai névadója, Robert Bollinger is elektromos terepjáró fejlesztésről és gyártásról álmodott. Modellje első látásra finoman fogalmazva is a legendás Land Rover klasszikus modelljét idézi, de nem véletlenül, mert ahogy a Defendernél, úgy a Bollinger B1-esnél is az egyszerűség volt a cél: a síkfelületek könnyen gyárthatók és javíthatók, ami különösen elhagyott és szervizhiányos terepeken fontos. Az eredetileg javító és restauráló Bollinger Motors 148 millió dollárt (46 milliárd forintot) költött villanyautók fejlesztésére, de a B1-es pickuppal, a B2-es SUV-val, a Deliver-E furgonnal és a B4 kisteherautóval sem sikerült piaci sikert elé...

Kartonautó után az igazi megbukott

Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Autoszektor

Ha nem irányítanánk át automatikusan, kattints ide!