A német édességgyártók 2025-re 5%-kal kevesebb, mintegy 228 millió csokoládényulat gyártottak húsvétra, amit elsősorban a megemelkedett kakaóárak okoztak. Nálunk húsvétkor 20 százalékkal több csoki fogy, de egyre inkább megnézik a vásárlók, hogy mire költenek. A csokoládényulak gyártása drágább, mint az azonos mennyiségű kakaót tartalmazó csokoládétábláké. A többletköltség termékenként 0,50-1,50 euró között mozog. Ez a megnövekedett költség a fogyasztói árakban is megmutatkozik, így a húsvéti csokoládéfigurák két-háromszor drágábbak, mint a hasonló mennyiségű csokoládét tartalmazó termékek. A felár többek között a termékek összetett kialakításának, valamint a logisztikai és tárolási kihívásoknak köszönhető. A termékek közel felét Németországban fogyasztják el, a többit exportálják - írja a Portfolio. Ez a helyzet Magyarországon Húsvétkor Magyarországon az édességeladások jellemzően 15-20 százalékkal emelkednek az év többi részéhez képest - írja az Economx. A fogyasztók egyre inkább ...
Hamarosan átirányítunk a teljes cikkhez → Haszon.hu