
Konferencia az MCC-ben: közösség és hivatás – generációs és pedagógiai utak metszéspontjai
Április 9-én immár negyedik alkalommal rendezett pedagóguskonferenciát a Mathias Corvinus Collegium (MCC) Beregszászi Képzési Központja. Az esemény középpontjában a közösség és a hivatás találkozása, valamint a generációk közötti különbségek pedagógiai szempontjai álltak. A konferencián három neves előadó – Constantinovits Milán, Székely Levente és Tapolyai Emőke – osztotta meg tudományos és szakmai tapasztalatait, értékes gondolatokat kínálva nemcsak pedagógusok, hanem minden érdeklődő számára a fiatal generációk és a jövő pedagógiája kapcsán.


A konferenciát Dobsa Beáta, a Mathias Corvinus Collegium Beregszászi Képzési Központjának vezetője nyitotta meg, aki méltatta az MCC szerepét a fiatalok fejlődésében és a pedagógusok mindennapi munkájában. Kiemelte, hogy az MCC számára a pedagógusok kulcsfontosságú szereplők, hiszen ők azok, akik nap mint nap dolgoznak a gyerekekkel, fejlesztve tudásukat és támogató közegükben segítve őket a fejlődésükben. A központ évek óta sikeresen működik a régióban, napokban ünnepelte fennállásának 7. évfordulóját, a kezdetekben csatlakozott 25 diák helyett már több mint 320 diák és család számára kínál programokat.

A konferencia egyik fő témája a generációk közötti különbségek és a pedagógusok szerepe volt ezek áthidalásában. Székely Levente, az Ifjúságkutató Intézet igazgatója előadásában a generációelméletek tudományos alapjaival és azok korlátaival foglalkozott. Rámutatott, hogy a generációs megközelítések, bár széles körben elterjedtek, gyakran nem a tudományos, hanem inkább a közkeletű vélekedések szintjén maradnak. Kiemelte előadásában a generációk közötti diskurzusok fontosságát és az ilyen típusú párbeszédek buktatóit is elemezte.


A konferencia másik központi kérdése az volt, hogyan változik a pedagógusok munkája a mesterséges intelligencia és az új technológiai fejlesztések hatására. Constantinovits Milán, az MCC szakmai és oktatási igazgatója a sikeres pedagógus 10 titkát osztotta meg a közönséggel, amelyek segítenek a tanároknak megfelelni a mai oktatási kihívásoknak. Az előadó hangsúlyozta, hogy a pedagógusoknak nemcsak a tudás átadása a feladatuk, hanem a tanulás iránti érdeklődés fenntartása és a fiatalok számára vonzó tanulási környezet biztosítása is.

A harmadik előadó, Tapolyai Emőke pszichológus, felsővezetői coach és motivációs előadó a mai fiatalokat érintő legfontosabb problémákról beszélt Állj mellé – használati útmutató felnövő gyermekeinkhez címmel. Különös figyelmet szentelt a kiégésnek, amely korábban inkább az idősebb generációk problémája volt, mára azonban a fiatalok körében is egyre gyakoribb. Az előadó elmondta, hogy a fiatalok stresszének jelentős része abból adódik, hogy megfelelési kényszerrel küzdenek, amely súlyosan hat a mentális egészségükre. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a szülők szerepe kulcsfontosságú a gyermekek érzelmi és szellemi fejlődésében. A szülőknek nemcsak támogató szerepük van, hanem példát is kell mutatniuk a gyerekek számára.

A konferencia során emellett hangsúlyos szerepet kapott a közösségi média és annak hatása a fiatalok pszichológiai állapotára. Az előadó szerint a közösségi média gyakran a látszatokat helyezi előtérbe, és a fiatalok ebben a világban keresnek megerősítést, ami további feszültségekhez vezethet.
A konferencia végén Tapolyai Emőke egy Camus-idézettel zárta előadását: „A legnagyobb télben tanultam meg, hogy legyőzhetetlen nyár lakozik bennem.” Ez az üzenet nemcsak a pedagógusok, hanem mindenki számára emlékeztetőül szolgálhat arra, hogy a nehézségek ellenére mindig van lehetőség a fejlődésre és a boldogulásra.
(DA/Kárpátalja hetilap)

Iratkozz fel speciálisan erre a célra kialakított Telegram-csatornánkra, melyen teljes egészében megosztjuk cikkeinket! A telefonod háttérben futó üzemmódban fogja betölteni az aktuális híreket, így nem fogsz lemaradni a legfontosabb eseményekről!
Feliratkozás