A háziállatok hatékonyabban befolyásolnak minket, mint az influenszerek
2025. április 9. – 08:45
frissítve

Úgy tűnik, hogy az influenszerként viselkedő háziállatok hatékonyabban győzik meg a közösségi oldalak felhasználóit, mint az emberi influenszerek – írja a Phys.org egy nemrég megjelent kutatás alapján.
Ezek az úgynevezett petfluencerek gyakorlatilag ugyanúgy működnek, mint az influenszerek, azzal a különbséggel, hogy egy aranyos állat reklámoz termékeket, nem egy ember. Elképesztően népszerűek a közösségi oldalakon, van olyan, amelyiknek több millió követője van.
A kutatók azt vizsgálták, hogy alanyaik hogyan reagálnak fiktív hirdetésekre, ha azt egy embertől vagy egy állattól kapják. Az eredmény egyértelmű volt: a résztvevők sokkal fogékonyabbak voltak, amikor egy állat próbált meg nekik például mogyoróvajat vagy bort eladni. Ha az üzenetük jelenfókuszú volt, akkor az állatok még hatékonyabbak voltak.
A kutatók azt is megjegyezték, hogy ha egy organikusan fejlődő influenszer posztjai között egyre gyakoribbak a reklámok, akkor követői szemében gyakran csökken a hitelessége is. A petfluencerek bevetése akár ezt is kiküszöbölheti, ugyanis valamiért az antropomorfizált állat hitelesebb a követők szemében, mint egy ember, mert azt gondolják, hogy az állatok őszintébbek, nincsenek rejtett érdekeik, megbízhatóbbak.
Természetesen érdemes észben tartani, hogy a videókat és képeket nem a háziállatok készítik, hanem leggyakrabban a gazdáik, ahogy a márkákkal kötött szerződéseket sem az állatok választják ki saját preferenciáik és etikai, morális mércéjük alapján, hanem az értük felelős emberek. A kutatók szerint az eredményeik alapján érdemes lenne tovább vizsgálni a jelenséget, hogy jobban megértsük, mi is áll mindennek a hátterében.