A Honda és a Red Bull idén utolsó közös évét tölti, a kisebbik csapattal (Toro Rosso/AlphaTauri/Racing Bulls) 2018-ban kezdtek dolgozni, a fő alakulattal 2019-ben kezdtek együttműködni, ám 2026-tól már mindkét istálló a Forddal együttműködésben, az energiaital-gyártó által Milton Keynes-ben gyártott erőforrásokra áll át – míg a japán márka a jövő évtől az Aston Martin kizárólagos partnere lesz.

A hazai búcsú, azaz a múlt hétvégi Japán Nagydíj tökéletesen sikerült, Max Verstappen Szuzukában előbb a pole-t, majd magabiztos vezetésssel a győzelmet is megszerezte, ám egyre több jel utal arra, hogy a sztori most, sőt, talán az idei év végén sem ér véget.

Verstappen – a Red Bull tavaly óta tartó küszködéseire is reflektálva már múlt csütörtökön azt pedzegette, hogy akár a közeljövőben is dolgozna a Hondával, amit tovább erősít, hogy a szóbeszédek szerint az immár a sztártervező Adrian Newey-val megerősített Aston Martin csillagászati összegű ajánlatot tett a hollandnak, a japán gyártó egyik vezetője pedig további olajat öntött a tűzre Szuzukában:

„Az idei szezont követően az Aston Martin-os együttműködésre koncentrálunk”mondta a Honda motorsportfőnöke, Vatanabe Kodzsi a holland De Telegraafnak. „De hogy őszinte legyek, a reményem az, hogy a Honda még dolgozhat még Max Verstappennel. Őszintén bízom ebben.”

„Sokszor beszélgettem már vele, és mindig pozitívan fogadta a megközelítésünket, a mentalitásunkat. Max nagyon jól kommunikál a Honda mérnökeivel, egyértelműen fejezi ki magát, emiatt a szakembereink is rajonganak érte. A közönség elsősorban a sportolót látja, de én személy szerint emberileg is nagyon tisztelem Maxot” – fejtegette a Honda-főnök.

Verstappennek elvileg 2028 végiéig van szerződése a Red Bull-lal, de azt már korábban elismerték, hogy a négyszeres bajnok szerződésében vannak az eredménytől függő kiszállási záradékok is.