Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
- A Morgan bemutatta a Supersportot, amely a Plus Six utódja.
- A 1170 kg-os roadster a BMW 3,0 literes, turbós sorhatosával 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 267 km/h.
- A nyolcsebességes automata váltó szintén a BMW-től érkezik, kézi opció egyelőre nincs. A beltér retró maradt, a digitális kijelző minimalista, és prémium extrák, például Sennheiser hangrendszer is rendelhető.
- A sportkocsi 85 ezer fontról indul, ami nagyjából 40,5 millió forintnak felel meg.
Már egy ideje tudni, hogy a brit autógyártó Morgan leállítja a Plus Six gyártását, és még idén bemutatják az utódját, a Supersportot. A hivatalos leleplezés megtörtént és nem csalódtunk.

Elsőre ráncfelvarrásnak tűnhet a Supersport, valójában egy teljesen új modell. A formavilágot a limitált szériás, Pininfarina által tervezett Midsummer inspirálta, míg a CXV alumíniumplatform átdolgozott verziója merevebb karosszériát biztosít. A torziós merevség tíz százalékkal nőtt, és ha valaki a karbon tetőt választja, további tízszázalékos javulást kap.
A Supersport különlegessége, hogy kétféle tetőopcióval érkezik. Az alapértelmezett vászontető könnyedén lecserélhető egy karosszériaszínű karbon keménytetőre, amely mindössze 19,5 kg-ot nyom. Az autó tömege 1170 kg körül alakul, vagyis nagyjából annyi, mint egy Mazda MX-5 RF-é.
Viszont a Mazdával ellentétben ez nem 184 lóerős, hanem 335, ami a BMW 3,0 literes, turbós sorhatosnak köszönhető. A hátsókerekes roadster 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége 267 km/h nyomatékból pedig 550 Nm-t képes leadni.
A nyolcsebességes automata váltó is a BMW-től van, ez az egyetlen opció, kézi váltós opció (még) nincs, ami kontrasztban áll a retró dizájnnal, de a mindennapokban biztosan élhetőbb alternatíva.
A beltér a váltókart leszámítva autentikus maradt, a kormány mögött egy apró kijelző van, míg a műszeregység a műszerfal közepén található. Extraként rendelhető telefonos kapcsolat és Sennheisser hangrendszer, valamint egy kivehető pohártartó is, ami az anyósülés ülőlapjából jön ki.
A választható extrák között szerepel a Nitron lengéscsillapító, sperrdiffi és sportkipufogó, valamint a nyolcféle 18 és 19 colos felni. A karosszéria szinte bármilyen színre fényezhető, ahogy a beltérben is csaknem végtelen opció közül válogathatunk.
A Morgan már most fogadja a megrendeléseket, 85 ezer fontról, vagyis 40,5 millió forintról indul a sportkocsi ára.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Teljesen megújult a Citroen családi SUV-ja, a C5 Aircross
Nagyobb, tágasabb, praktikusabb és hibrid, PHEV vagy akár elektromos verzióban is kapható.
- Hírek
50-nel a fának támasztottak egy Porsche 911 GT3 RS-t
A ZS-kategóriás Jörg Bergmeister nem bírt a kanyarral.
- Hírek
Mazochizmus extra: itt egy nő, aki a Smartjában lakik (ami egy pici ForTwo)
Nem, nincs benne fürdőszoba, és igen, saját döntés alapján csinálja. Eddig összesen 14 hónapja.
- Magazin
Sportautóktól a szocikon át a 70 éves veteránig – ilyen autókba ülhetsz majd be a Parkoló Parádén
Idén is lesz autóztatás, aminek már az első körébe egy rakás izgalmas autóval jelentkeztek az olvasóink.
- Hírek
Érkezik a sokadik Reanult SUV, csak nem Európába
Tippeld meg ez hanyadik gyártásban levő SUV-juk lesz.
- Hírek
Európába is elhozhatja hatótávnövelős villanyautóját a Volkswagen
Ez a konstrukció Kínában népszerű, és a VW szerint Európában is annak kellene lennie.
- Közélet
Elektromos kerékpárral balesetezett a részeg sofőr, a bíróság azt sem tudta mitől tiltsa el
Ittasan tekernél haza a mulatságból az elektromos kerékpárodon? Ha nincs semmilyen jogsid, akkor nagy baj nem lehet! Ha van, akkor viszont elvehetik.
- Hírek
60 kilométerenként cserélni kell a Bugatti Bolide nevetségesen drága gumijait
Gondoltuk, hogy egy ilyen exkluzív autó fenntartása nem olcsó mulatság, de a valós költségek talán még így is meglepőek.
- Hírek
36 millióért vették, 3-ért se tudták eladni az öt hónapos Tesla Cybertruckot
A Tesla pickup közben kissé összetört, de a közel tizenháromszoros leértékelődés még így meredeknek tűnik.
- Események
A veteránokat felújítjuk, az európai autógyártókat féltjük – a vasárnapi Parkoló Parádé előadásai!
Karotta és Ákos egy kínai autószalon árnyékából, Juhász Dani pedig veterán BMW-k alól meséli el tapasztalait mindannyiunk okulására.
- Közélet
Halványul a toyotás legenda - Az ötéves autók közül kik a legjobbak és legproblémásabbak?
Elkészült az ADAC megbízhatósági statisztikája. A Totalcar most az öt évvel ezelőtt gyártott autóknál nézett körbe.
- Tesztek
Egy ideális világ sokgyerekes családi autója
Hosszútávra dízelmotorral ideális az olyan csapatszállító, minta Ford kisbusza.
- Közélet
A hatóságnak mindig igaza van?Olvasónk úgy véli, az ő esete lesz a kivétel
Ahhoz, hogy figyelembe vedd a tiltó táblát, először észlelned is kell. Ha viszont nincs kint vagy nem jól van kihelyezve, akkor ki viszi el a balhét?
- Hírek
Az OMV bezárja az összes ausztriai hidrgonénkútját
A cég a villanyautózásra szeretne koncentrálni.
- Hírek
Gigabírsággal szorítanák vissza Kaliforniában a legjobb büntetéselkerülő trükköt
Az egyszerű közlekedési szabálysértők után a bűnözők is rákaptak, ezért a szigorítás.
- Hírek
660 milliárd forintos spórolásba kezd a Volvo
A svéd-kínai márka is nehéz időszakot él.
- Vélemény
Vélemény: az F1-es szabályok szerint jogos volt Verstappen büntetése, de pont ez a probléma
Tényleg jól döntöttek a versenybírók? És biztos, hogy a jelenlegi szabályok igazságosak?
- Hírek
Ez lett a taplóságból: a Tesla lényegében kiesik a kanadai piacról
Túl drágák a kanadai Teslák. Ráadásul ott van a bojkott is.
- Hírek
Napi M7-es agyhalál: egyszerre 5 terepjáró fordult meg az autópályán
Visszafordultak egyszer. Utána még egyszer.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Beszüntetheti Kínában a villanyautók forgalmazását a Porsche
Borzalmasak az eladások, durva a konkurencia, hogy ezért a Porsche fontolgatja, hogy kivonul a kínai piacról az elektromos autókkal.
