Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

A SPIR-V használatára tér át a shaderekben a DirectX

A Microsoft csütörtökön DirectX fejlesztői blogjában jelentette be, hogy DirectX 12 csatolója Shader Model-jének következő frissítése egy igen jelentős változtatással fog érkezni. Ennek értelmében ugyanis a Shader Model 7.0-tól kezdődően a DXIL helyett a SPIR-V használatára tér át a HLSL shaderek ábrázolásában. A Microsoft a döntést azzal indokolta, hogy saját egyedi DXIL formátumának alkalmazása ellenkezik a cég a nyílt formátumok melletti elkötelezettségével. Ezen kívül ugyanakkor nyilvánvalóan rengeteg erőforrást is emészt fel, miközben meg nehezíti és lassítja a shaderek működtetését a modern, elsősorban Vulkan alapú környezetekben, amik amúgy a SPIR-V-vel dolgoznak "natív" formátumként. Redmond ugyanakkor nem fogja teljesen elengedni a DXIL-t, illetve nem akarja, hogy az új formátumra áttérés problémát okozzon a fejlesztőknek. Ezért a cég azt mondja, hogy olyan eszközöket fog kidolgozni, amikkel át lehet majd fordítani a DXIL bájtkódokat SPIR-V-re, és viszont, ezáltal lehetővé ...

Femcafe.hu

Növekedés.hu

vasarnap.hu

10perc.hu