A tőkehiány a legnagyobb kihívása a magyar buszgyártásnak, ez lett az Ikarus veszte is
Matolcsy Mátyás 1962-ben kezdett az Ikarusnál dolgozni, később az AUTÓKUT-nál, a Csepel Autógyárnál, majd ismét az Ikarusnál dolgozott, ahonnan 2000-ben ment nyugdíjba. Ezzel párhuzamosan 1970-től egészen 2017-ig az ENSZ Európai Gazdasági Bizottságának (a gépjárművek egységes nemzetközi előírásait kezelő szervezet) autóbusz-biztonsággal foglalkozó munkacsoportjának is tagja volt. Matolcsy Mátyás mérnökként, később főmérnökként is számos magyar autóbusz fejlesztésében vett részt, az autopro.hu-nak adott interjújában ezekről a buszokról, valamint az Ikarus megszűnésének körülményeiről, és a magyar buszgyártás jövőjéről beszélgettünk.
- Hirdetés -