Értesítések engedélyezése
Engedélyezi az értesítéseket a böngészőjében?

Ezek a termékek lehetnek az élelmiszer-infláció nyertesei

A magas infláció miatt a fogyasztók egyre inkább a boltok ár-érték arányban jellemzően kedvezőbb, saját márkás termékei felé fordulnak szerte Európában. Kutatás vizsgálta, mennyi pénzt takaríthatnak meg ezekkel az árukkal a vásárlók. Elszálltak az élelmiszerárak Európában 2022. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 24,5 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit Magyarországon. Az élelmiszerektől (44,8 százalék) csak a háztartási energia (55,5 százalék) drágult jobban. Összességében átlagosan 14,5 százalékkal emelkedtek az árszintek 2022-ben 2021-hez képest. Ugyan Magyarországon a legmagasabb az általános infláció az Európai Unióban, de máshol is jelentős. A rendkívüli éves drágulásra a fogyasztói válaszok általában hasonlóak a fejlett világban. A G7 megjegyzi, az egyik ilyen általános hatás, hogy különösen sok vásárló a gyártói brandektől a boltok saját márkás termékei felé fordul. Az utóbbi gyakran ugyanaz az áru, mint amit a gyártó a saját márkaneve alatt is forgalmaz, csak...

10perc.hu

vasarnap.hu

Növekedés.hu