Drágul a tengeri szállítás, és ez több szempontból is jó
Megugrott a Baltic Dry Index (BDI) értéke. Ezen a mutatón tükröződnek vissza a tengeri szállítmányozás költségei. Márpedig a világgazdaságban nem feltétlenül rossz hír, ha magasan áll ez a mutató. Felpörgött a vízi szállítmányozás A Baltic Dry Index - a tengeri árufuvarozási költségek globális mutatója - csak szerdán 11 százalékkal emelkedett. Az ekkor elért 2083 pont március vége óta a legmagasabb érték. Az úgynevezett Capesize hajók (jellemzően 150 ezer tonna vasércet vagy szenet szállítanak), indexe pedig egyetlen nap alatt 21,2 százalékkal 3299 pontra ugrott. Így a napi szállítási költségük nagyjából 26 900 dollárra, vagyis durván 9 millió forintra nőtt. A közepes méretű, 60-70 ezer tonna kapacitású Panamax hajók (főleg gabonaféléket vagy szenet szállítanak) indexe 3,5 százalékkal, 1949 pontra emelkedett, ami körülbelül napi 17 545 dollárt takar. A kisebb, 50-60 ezer tonnás Supramax hajók indexe pedig 3 ponttal, 1461-re bővült – írja a MarineLink. Az elemzők szerint a száraz, öm...
- Hirdetés -